Vägval

image689

den vägen som jag åker på
den är krokig och dan
det händer att jag stannar till ibland
men jag tar mig ändå fram
den vägen som jag hamnat på
den är smal och full av damm
men styr jag bilen med en varsam hand
kommer jag nog fram

Det kommer alltid vägskäl, där man måste välja höger eller vänster. Detta är val man måste göra i livet för att ta sig fram. Vissa val är svårare än andra, och vissa val känns omöjliga. Men det handlar bara om att välja den väg som man kan vara stolt för, även om det är den svåraste vägen. Man måste kunna stå för den väg man väljer, kunna ta följderna, kunna ta utmaningarna. Ibland förstår jag inte hur vissa väljer. Att bara ta den enklaste möjliga utväg från ett problem och förlora så mycket på grund av detta val. Snälla stå för det ni gör och vänd inte ryggen mot. Jag hade så gärna hjälpt till, bara jag hade fått chansen. Det hade bara behövts ett enkelt litet ord för att få min uppmärksamhet. Man måste kunna be om hjälp, för ibland så är det bara inte möjligt att ta sig igenom det på egen hand. Men tyvärr så fungerar inte alla så här. Vill egentligen inte tro att någon som stått mig så nära, inte längre gör det. Varför ska det vara så svårt att ta emot hjälp? Jag har försökt, i början... men till slut så orkar man inte att försöka och försöka och nu efter allt, när så mycket tid har runnit iväg.... Ja, alla väljer sina egna vägar att följa...


Kommentarer
Postat av: Christel

Jag hatar val. Jag kan inte göra dem helt enkelt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback